Fullsatta sommarkonserter när Fårdalaelever sjöng in sommaren

Tyresö gymnasium placerar sig bland de bästa i landet. Foto: Tyresö Nyheter
Allt fler elever tar gymnasieexamen i Tyresö
93,8 procent av avgångseleverna vid Tyresö gymnasium läsåret 2024/2025 tog examen. Resultatet är högre än genomsnittet i både Stockholms län och riket, där motsvarande andel var 88,2 procent i Stockholms län och 89,1 procent i riket. Det visar en ny resultatrapport som bygger på statistik från SCB och Skolverket.
– Det här visar att många elever fullföljer sina studier och når målen för gymnasieexamen, vilket är en viktig grund både för möjligheterna till jobb och vidare studier efter gymnasiet, säger Karin Ljung (S), ordförande i gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden.
Även genomströmningen, alltså andelen elever som tar examen inom tre år efter påbörjade studier, visar en positiv utveckling. Enligt rapporten har genomströmningen förbättrats tydligt under de senaste tre åren. Tyresö gymnasium placerar sig nu bland de 25 procent bästa resultaten i jämförelse med andra kommuner i landet.
Dela artikeln
Senast publicerade artiklar
9 juni 2026 05:45 8 juni 2026 17:11 Tyresö Bostadsförmedling öppnar i dag – här är allt du behöver veta
8 juni 2026 11:09 5 juni 2026 12:21 4 juni 2026 11:29
Vill ni nå ut till Tyresöborna?
Syns i vår papperstidning med 20000 exemplar och nå ut till kommunens hushåll!
